Pumpor, blommor och risotto

Då ska vi se vart vi ska börja..

Har jobbat en del i veckan och blev denna gången inkastad i maxiköket, vilket innebär att man står och lagar nåt gott som man ska bjuda kunderna på. Denna veckan va det risotto på menyn. Har lagat så mycket risotto på dessa två dagarna så är inte riktigt säker på att jag är beredd att äta risotto mer detta århundradet :)

I torsdags när jag kom hem hade Daniel köpt blommor till mig :)



På kvällen hade vi lite gäster här, daniels jobbarkompisar med respektive. Blev en hel bit lamm som vi gjorde i ugnen och potatisgratäng till det :) riktigt smarrigt! Till efterrätt blev det hemmagjorda chokladtryfflar som vi trodde skulle bli helt misslyckade då smeten va helt tjock och inte ville bli blank och smidig. Men vi bollade ihop dem dan efter och det va ingen som helst fara och alla tyckte dom va jättegoda.

Samtidigt som blommorna inhandlades köpte han också två pumpor, en lite mindre och en lite större och den största gjorde vi då en lykta av som vi satte i hallen.



Jag är nöjd, tycker det blev jättemysigt :)

Igår hade vi ett annat par på besök, och då blev bara en helt enkel tacogratäng.
Det är skönt med folk man inte behöver anstränga sig så mycket för utan man bara kan umgås på väldigt enkla premisser. Behöver ju inte alltid vara 4-rätters och dyra maträtter.. 

Idag är jag ledig och vi har bara haft en slappemorgon, såååå skönt att slippa känna att man måste stressa till bussen :) Nu ska vi nog gå en liten promenad och känna på hur kallt det är ute....

Ha det gott så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0